Projektowanie i Skład graficzny (DTP) gazet miejskich

Od 2010 roku specjalizujemy się w kompleksowym tworzeniu gazet miejskich, gazetek, biuletynów informacyjnych, gazet eventowych, gazetek klubowych, magazynów, czasopism i katalogów dla największych firm w Polsce jak i na świecie oraz dla Urzędów Miast i gmin. Zachęcamy do zapoznania się z naszym portfolio i cennikami.

Zadaj pytanie

Zapytaj o szczegóły.

Kliknij, by zadzwonić

Zapytaj o szczegóły. Pracujemy pon-pt: 9.30 - 17.30.

Zadaj pytanie

Zapytaj o szczegóły.

Zadzwoń

Kliknięcie automatycznie wpisze cyfry do dialera, byś mógł/mogła wybrać numer w swoim telefonie.
Pracujemy: pon-pt, 9.30 - 17.30

Co nas wyróżnia

Od 2010 roku tworzymy gazety i magazyny dla największych marek eventowych w Polsce, w Europie, a także m.in. dla Urzędów Miast, klubów piłkarskich, siatkarskich. Tworzymy również publikacje informacyjne: o charakterze miejskim, czy ogólnospołecznym. 

Ekspresowe tempo prac

Gazety projektujemy i składamy w ekspresowym tempie. Nawet w 8-12 godzin. Dla wielu klientów to ważne.

Niskie i atrakcyjne ceny

Stosujemy niskie i atrakcyjne ceny. W dziale cennik podaliśmy przykładowe widełki cenowe dla wybranych zakresów prac.

Wyróżniające layouty

Stawiamy na wysoką jakość layoutu. Nasze publikacje cechuje przejrzystość, treści są czytelne i przyciągające oko.

Skład DTP + tani Druk

Z racji oferowania bardzo atrakcyjnych cen druku, wielu naszych klientów sięga po opcję w której nasze studio projektuje gazetę, składa, drukuje i transportuje bezpośrednio do klienta. Wygodnie, szybko (bo nawet w 24 godziny) i sprawnie.

Współpraca z największymi

Od 2010 roku współpracujemy z największymi markami eventowymi w Polsce i Europie, tworząc produkty najwyższej jakości.

Kompleksowy support

Podczas procesu tworzenia publikacji jesteśmy w ciągłym kontakcie z klientem. Dzięki temu, na bieżąco ma wgląd w proces tworzenia publikacji, może wprowadzać drobne poprawki i reagować w sytuacjach, gdy treść nie zajmuje planowanej przestrzeni.

Oferowane usługi

Kompleksowo wspieramy firmy i klientów przy tworzeniu gazet. Doradzamy, podpowiadamy, sugerujemy – staramy się maksymalnie odciążyć klienta. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i praktyce, niejednokrotnie firmy oddelegowują jednego! pracownika, który wykonując swoje inne prace, zdalnie tylko dogląda efektów, nanosi korekty i akceptuje strony do druku.   

Tworzenie layoutu

To podstawowy etap każdej produkcji. Nasze layouty cechuje własny charakter, są wyraziste, skupione na promocji produktu / wydarzenia o którym opowiadają.

Obróbka graficzna i korekta zdjęć

W tym: szparowanie, poprawa jasności, kolorystyki, wyostrzanie, retusz (korygowanie, usuwanie niechcianych elementów jak logotypy), zamazywanie/anonimizowanie twarzy, weryfikacja jakości zdjęć, weryfikacja formatu, kadrowanie, skalowanie.

l

Skład DTP

„Wlewanie” treści do gotowego layoutu: zamieszczanie zdjęć, oblewanie zdjęć tekstem, naniesienie korekt i zmian tekstowych klienta, nadawanie styli, weryfikacja poprawnego nadania styli wybranym elementom tekstowym, „wyciąganie” wyimków, sugestie dotyczące tytułów, podtytułów, śródtytułów, podpisów pod zdjęcia. Na końcu przygotowanie wersji do drukarni

Wersja on-line

Przygotowujemy wersje on-line gazety: to nie tylko PDF, ale przede wszystkim pełna niezależna platforma, którą wygodnie można przeglądać na większości smartfonów i PC.

Druk gazet

Oferujemy druk gazet na tzw. papierze gazetowym, czyli ok 45g i w formatach gazetowych (cztery do wyboru, między A3 a A4). Dlaczego warto z nami? Skład i druk odbywają się szybko. Nawet w kilkanaście godzin.

Transport gazet

Wydrukowane gazety przewozimy do wyznaczonych punktów klienta. Dlaczego warto z nami? Kompleksowo składając, drukując i transportując gazetę, jesteśmy w stanie wykonać usługę w czasie nawet do 24 godzin.

Tworzenie reklam

Oferujemy przygotowywanie reklam od zera, na bazie materiałów klienta (po wcześniejszej weryfikacji treści) i przerabianie reklam (np. dodawanie wybranych elementów, podmiana, odtwarzanie).

h

Tworzenie ofert

Twoja gazeta potrzebuje narzędzi do pozyskiwania reklam? jednym z nich jest oferta reklamowa z którą będziesz mógł skutecznie pozyskiwać partnerów – specjalizujemy się w tworzeniu takich narzędzi.

Zaplecze IT

Tworzymy strony wizytówkowe, podpinamy domeny pod serwery, oferujemy i konfigurujemy serwery pocztowe by Twój adres brzmiał tak jak nazwa domeny, a nie przekierowywał do usług typu gmail. Do tego przygotowujemy serwery FTP (niezbędne dla przesyłania treści).

Tworzenie promo video

Stworzenie reklamy to jedno. Ważna też jest jej promocja. Tworzymy wizualizacje i video promo, które później można zamieścić na Youtube, Facebooku, itp. Zobacz przykład:

Zadaj pytanie

Zapytaj o szczegóły.

Kliknij, by zadzwonić

Zapytaj o szczegóły. Pracujemy pon-pt: 9.30 - 17.30.

Zadaj pytanie

Zapytaj o szczegóły.

Zadzwoń

Kliknięcie automatycznie wpisze cyfry do dialera, byś mógł/mogła wybrać numer w swoim telefonie.
Pracujemy: pon-pt, 9.30 - 17.30

Skład gazety – krok po kroku

W zależności od wybranego pakietu – lub zapotrzebowania – wybrane poniższe punkty są pomijane. W większości przypadków jednak procedura tworzenia gazety (projekt, skład, druk) wygląda jak przedstawiono poniżej.

Podczas czasu składu DTP nasi graficy są w ciągłym kontakcie telefonicznym i e-mailowym z Klientem. 

w

1. Kontakt i ustalenie szczegółów makiety

Ustalenie szczegółów jest niezbędne przed podjęciem współpracy. Na tym etapie uzgadniana jest orientacyjna ilość znaków.

h

2. Przesłanie wstępnych materiałów

Klient przesyła wstępne materiały na podstawie których będzie pudowany layout i przygotowywany wstępny skład.

3. Próbki layoutu

Klient otrzymuje wstępne próbki layoutu gazety, na podstawie tego ustalane są zmiany, korekty i podjęta zostaje decyzja o kontynuacji współpracy – gdyby efekt uzyskany zbyt odbiegał od oczekiwanego przez klienta.

i

4. Przesłanie reszty materiałów

Klient dosyła resztę materiałów, następuje skład właściwy.

k

5. Korekty

Klient otrzymuje na bieżąco złożone strony. Informowany jest także o brakach lub nadmiarach treściowych podczas składu. Otrzymane materiały są w wygodnym pliku PDF – dzięki czemu klient może dokonać korekty treści na komputerze lub wydrukować plik i nanieść bezpośrednio na papier.

Z

6. Akceptacja do druku

Po odesłaniu korekt i ich naniesieniu, klient finalnie otrzymuje plik do akceptacji druku. Bez zaakceptowania gazety, ta nie zostanie wydrukowana.

7. wydruk gazety

Pliki – zgodne ze specyfikacją drukarni – zostają przesłane do druku. Drukarnia może zostać wskazana przez Klienta, może być to także drukarnia nasza.

8. Transport

Jeśli gazeta wydrukowana jest w naszej drukarni, transportujemy ją ekspresowo do Klienta. Niejednokrotnie wszystko zamyka się w 24 godzinach.

9. Wersja on-line

Przygotowujemy wersję on-line gazety. Publikację można przeglądać wygodnie na nowoczesnych smartfonach, komputerach i laptopach z poziomu specjalnie przygotowanej platformy prasowej.

Cennik

Ceny składu DTP gazety: ile kosztuje skład DTP?

Stawki wahają się między 10… a nieskończoność. Tak, przyznajemy, że to duży rozstrzał cenowy. Od czego zatem zależy finalny koszt stworzenia gazety? Poniżej przedstawiamy cztery zmienne, które mają znaczący wpływ na ostateczną wycenę.

}

1. Czas, jaki należy poświęcić na tworzenie gazety

To najbardziej kluczowy element. Są strony, których złożenie trwa kilka minut. Ale także są strony, których tworzenie trwa parę dni (np. potrzebny jest czas do przygotowania specjalistycznych infografik, itp.) .

1A. Powtarzalność rozwiązań

To nawiązanie do punktu pierwszego. Powtarzanie prostych rozwiązań jest szybsze w składzie strony, niż kreatywne tworzenie strony od zera.

1b. „skomplikowalność” stron

Proste strony to takie, w których występuje tekst i zdjęcie. I żadnych elementów dodatkowych. Taką stronę składa się znacznie szybciej, niż stronę, która wygląda jak reklama produktowa, zawiera galerie z dużą liczbą szparowanych zdjęć.

l

2. Ilość poprawek / korekt

Jeśli gazeta wydrukowana jest w naszej drukarni, transportujemy ją ekspresowo do Klienta. Niejednokrotnie wszystko zamyka się w 24 godzinach.

3. Liczba stron

Więcej stron, to niższy koszt w przeliczeniu na stronę. Czyli klasyka marketingu 🙂 , ale również podejście praktyczne: im więcej stron, tym więcej rozwiązań powtarzamy, mniej tworzymy nowych rozwiązań, pracujemy na jednym wzorcu stylowym.

4. Licencje i koszty „podpinania” technologii

Przy bardziej złożonych projektach, niejednokrotnie korzysta się ze wsparcia technologicznego. Począwszy od specjalnie dobieranych komercyjnych fontów (czcionek), ograniczanych licencyjnie, poprzez używanie licencyjnych grafik, skończywszy na licencjonowanych technologiach znacznie przyspieszających pracę.

Orientacyjny cennik usług składu graficznego DTP gazet

Na ostateczną cenę wpływ mają ww. punkty. Podane niżej stawki są w kwotach netto.