Projektowanie i Skład graficzny (DTP) biuletynów
Od 2010 roku specjalizujemy się w kompleksowym tworzeniu gazet, gazetek, biuletynów informacyjnych, gazet eventowych, gazetek klubowych, magazynów, czasopism i katalogów dla największych firm w Polsce jak i na świecie oraz dla Urzędów Miast i gmin. Zachęcamy do zapoznania się z naszym portfolio i cennikami.
Zadaj pytanie
Kliknij, by zadzwonić
Zadaj pytanie
Zadzwoń
Pracujemy: pon-pt, 9.30 - 17.30
Co nas wyróżnia
Od 2010 roku tworzymy biuletyny, gazety i magazyny dla największych marek eventowych w Polsce, w Europie, a także m.in. dla Urzędów Miast, klubów piłkarskich, siatkarskich. Tworzymy również publikacje informacyjne: o charakterze miejskim, czy ogólnospołecznym.
Ekspresowe tempo prac
Biuletyny projektujemy i składamy w ekspresowym tempie. Nawet w 8-12 godzin. Dla wielu klientów to ważne.
Niskie i atrakcyjne ceny
Stosujemy niskie i atrakcyjne ceny. W dziale cennik podaliśmy przykładowe widełki cenowe dla wybranych zakresów prac.
Wyróżniające layouty
Stawiamy na wysoką jakość layoutu. Nasze publikacje cechuje przejrzystość, treści są czytelne i przyciągające oko.
Skład DTP + tani Druk
Z racji oferowania bardzo atrakcyjnych cen druku, wielu naszych klientów sięga po opcję w której nasze studio projektuje biuletyn, składa, drukuje i transportuje bezpośrednio do klienta. Wygodnie, szybko (bo nawet w 24 godziny) i sprawnie.
Współpraca z największymi
Od 2010 roku współpracujemy z największymi markami eventowymi w Polsce i Europie, tworząc produkty najwyższej jakości.
Kompleksowy support
Podczas procesu tworzenia publikacji jesteśmy w ciągłym kontakcie z klientem. Dzięki temu, na bieżąco ma wgląd w proces tworzenia publikacji, może wprowadzać drobne poprawki i reagować w sytuacjach, gdy treść nie zajmuje planowanej przestrzeni.
Oferowane usługi
Kompleksowo wspieramy firmy i klientów przy tworzeniu biuletynów. Doradzamy, podpowiadamy, sugerujemy – staramy się maksymalnie odciążyć klienta. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i praktyce, niejednokrotnie firmy oddelegowują jednego! pracownika, który wykonując swoje inne prace, zdalnie tylko dogląda efektów, nanosi korekty i akceptuje strony do druku.
Tworzenie layoutu
To podstawowy etap każdej produkcji. Nasze layouty cechuje własny charakter, są wyraziste, skupione na promocji produktu / wydarzenia o którym opowiadają.
Obróbka graficzna i korekta zdjęć
W tym: szparowanie, poprawa jasności, kolorystyki, wyostrzanie, retusz (korygowanie, usuwanie niechcianych elementów jak logotypy), zamazywanie/anonimizowanie twarzy, weryfikacja jakości zdjęć, weryfikacja formatu, kadrowanie, skalowanie.
l
Skład DTP
„Wlewanie” treści do gotowego layoutu: zamieszczanie zdjęć, oblewanie zdjęć tekstem, naniesienie korekt i zmian tekstowych klienta, nadawanie styli, weryfikacja poprawnego nadania styli wybranym elementom tekstowym, „wyciąganie” wyimków, sugestie dotyczące tytułów, podtytułów, śródtytułów, podpisów pod zdjęcia. Na końcu przygotowanie wersji do drukarni
Wersja on-line
Przygotowujemy wersje on-line biuletynu: to nie tylko PDF, ale przede wszystkim pełna niezależna platforma, którą wygodnie można przeglądać na większości smartfonów i PC.
Druk biuletynów
Oferujemy druk biuletyów domyślnie na tzw. papierze gazetowym, czyli ok 45g i w formatach gazetowych (cztery do wyboru, między A3 a A4). Dlaczego warto z nami? Skład i druk odbywają się szybko. Nawet w kilkanaście godzin. Oferujemy również druk na innym papierze i w innych formatach (np. standard A4) – różnica? Nieco dłuższy czas druku.
Transport biuletynów
Wydrukowane biuletyny przewozimy do wyznaczonych punktów klienta. Dlaczego warto z nami? Kompleksowo składając, drukując i transportując biuletyn, jesteśmy w stanie wykonać usługę w czasie nawet do 24 godzin – zależy to od formatu i papieru.
Tworzenie reklam
Oferujemy przygotowywanie reklam od zera, na bazie materiałów klienta (po wcześniejszej weryfikacji treści) i przerabianie reklam (np. dodawanie wybranych elementów, podmiana, odtwarzanie).
h
Tworzenie ofert
Twój biuletyn potrzebuje narzędzi do pozyskiwania reklam? jednym z nich jest oferta reklamowa z którą będziesz mógł skutecznie pozyskiwać partnerów – specjalizujemy się w tworzeniu takich narzędzi.
Zaplecze IT
Tworzymy strony wizytówkowe, podpinamy domeny pod serwery, oferujemy i konfigurujemy serwery pocztowe by Twój adres brzmiał tak jak nazwa domeny, a nie przekierowywał do usług typu gmail. Do tego przygotowujemy serwery FTP (niezbędne dla przesyłania treści).
Zadaj pytanie
Kliknij, by zadzwonić
Zadaj pytanie
Zadzwoń
Pracujemy: pon-pt, 9.30 - 17.30
Skład biuletynu – krok po kroku
W zależności od wybranego pakietu – lub zapotrzebowania – wybrane poniższe punkty są pomijane. W większości przypadków jednak procedura tworzenia gazety (projekt, skład, druk) wygląda jak przedstawiono poniżej.
Podczas czasu składu DTP nasi graficy są w ciągłym kontakcie telefonicznym i e-mailowym z Klientem.
w
1. Kontakt i ustalenie szczegółów makiety
Ustalenie szczegółów jest niezbędne przed podjęciem współpracy. Na tym etapie uzgadniana jest orientacyjna ilość znaków.
h
2. Przesłanie wstępnych materiałów
Klient przesyła wstępne materiały na podstawie których będzie pudowany layout i przygotowywany wstępny skład.
3. Próbki layoutu
Klient otrzymuje wstępne próbki layoutu biuletynu, na podstawie tego ustalane są zmiany, korekty i podjęta zostaje decyzja o kontynuacji współpracy – gdyby efekt uzyskany zbyt odbiegał od oczekiwanego przez klienta.
i
4. Przesłanie reszty materiałów
Klient dosyła resztę materiałów, następuje skład właściwy.
k
5. Korekty
Klient otrzymuje na bieżąco złożone strony. Informowany jest także o brakach lub nadmiarach treściowych podczas składu. Otrzymane materiały są w wygodnym pliku PDF – dzięki czemu klient może dokonać korekty treści na komputerze lub wydrukować plik i nanieść bezpośrednio na papier.
Z
6. Akceptacja do druku
Po odesłaniu korekt i ich naniesieniu, klient finalnie otrzymuje plik do akceptacji druku. Bez zaakceptowania biuletynu, ta nie zostanie wydrukowana.
7. wydruk biuletynu
Pliki – zgodne ze specyfikacją drukarni – zostają przesłane do druku. Drukarnia może zostać wskazana przez Klienta, może być to także drukarnia nasza.
8. Transport
Jeśli biuletyn wydrukowana jest w naszej drukarni, transportujemy ją ekspresowo do Klienta. Niejednokrotnie wszystko zamyka się w 24 godzinach.
9. Wersja on-line
Przygotowujemy wersję on-line biuletynu. Publikację można przeglądać wygodnie na nowoczesnych smartfonach, komputerach i laptopach z poziomu specjalnie przygotowanej platformy prasowej.
Cennik
Ceny składu DTP magazynu: ile kosztuje skład DTP?
Stawki wahają się między 10… a nieskończoność. Tak, przyznajemy, że to duży rozstrzał cenowy. Od czego zatem zależy finalny koszt stworzenia gazety? Poniżej przedstawiamy cztery zmienne, które mają znaczący wpływ na ostateczną wycenę.
}
1. Czas, jaki należy poświęcić na tworzenie biuletynu
To najbardziej kluczowy element. Są strony, których złożenie trwa kilka minut. Ale także są strony, których tworzenie trwa parę dni (np. potrzebny jest czas do przygotowania specjalistycznych infografik, itp.) .
1A. Powtarzalność rozwiązań
To nawiązanie do punktu pierwszego. Powtarzanie prostych rozwiązań jest szybsze w składzie strony, niż kreatywne tworzenie strony od zera.
1b. „skomplikowalność” stron
Proste strony to takie, w których występuje tekst i zdjęcie. I żadnych elementów dodatkowych. Taką stronę składa się znacznie szybciej, niż stronę, która wygląda jak reklama produktowa, zawiera galerie z dużą liczbą szparowanych zdjęć.
l
2. Ilość poprawek / korekt
Jeśli biuletyn wydrukowany jest w naszej drukarni, transportujemy go ekspresowo do Klienta. Niejednokrotnie wszystko zamyka się w 24 godzinach.
3. Liczba stron
Więcej stron, to niższy koszt w przeliczeniu na stronę. Czyli klasyka marketingu 🙂 , ale również podejście praktyczne: im więcej stron, tym więcej rozwiązań powtarzamy, mniej tworzymy nowych rozwiązań, pracujemy na jednym wzorcu stylowym.
4. Licencje i koszty „podpinania” technologii
Przy bardziej złożonych projektach, niejednokrotnie korzysta się ze wsparcia technologicznego. Począwszy od specjalnie dobieranych komercyjnych fontów (czcionek), ograniczanych licencyjnie, poprzez używanie licencyjnych grafik, skończywszy na licencjonowanych technologiach znacznie przyspieszających pracę.
Orientacyjny cennik usług składu graficznego DTP biuletynów
Na ostateczną cenę wpływ mają ww. punkty. Podane niżej stawki są w kwotach netto.
Minimal
- formaty: A6-A5
- min. 160 s.
- obróbka zdjęć
- zdjęć: 1 na 10 s.
- akceptacja przed drukiem
- korekty: tylko niezgodność
- infografiki
- ramki
- wyimki: ograniczone
- eksport do formatu zgodnego z wymaganiami I standardami drukarni
Minimum
- formaty: A6-A4
- min. 100 s.
- obróbka zdjęć: ograniczona
- zdjęć: 1 na 1 s.
- akceptacja przed drukiem
- korekty: tylko niezgodność
- infografiki
- ramki
- wyimki: ograniczone
- eksport do formatu zgodnego z wymaganiami I standardami drukarni
- 1 szparowane foto.
Optimum
- formaty: A6-A3
- min. 20 s.
- edycja zdjęć ograniczona w tym:
- zdjęcia: szparowanie
- zdjęcia: poprawa jasności, kolorystyki
- zdjęcia: wyostrzanie
- zdjęcia: retusz
- zdjęcia: anonimizacja
- zdjęcia: weryfikacja jakości
- zdjęcia: kadrowanie
- zdjęcia: skalowanie
- oblewanie zdjęć tekstem
- akceptacja przed drukiem
- korekty: tak, ograniczone
- infografiki
- ramki (ograniczone 1 na 8 stron)
- wyimki
- eksport do formatu zgodnego z wymaganiami I standardami drukarni
- profesjonalny layout
Professional
- formaty: A6-A3
- min. 8 s.
- zdjęcia: szparowanie
- zdjęcia: poprawa jasności, kolorystyki
- zdjęcia: wyostranie
- zdjęcia: retusz
- zdjęcia: anonimizacja
- zdjęcia: weryfikacja jakości
- zdjęcia: kadrowanie
- zdjęcia: skalowanie
- oblewanie zdjęć tekstem
- akceptacja przed drukiem
- korekty: dużo
- infografiki
- ramki
- wyimki
- eksport do formatu zgodnego z wymaganiami I standardami drukarni
- profesjonalny layout
- dostęp do bazy zdjęciowej
- projektowanie reklam
- wersja on-line
- platforma wydawnicza prst
- zamieszczenie na innych platformach wydawniczych
- wizualizacja okładki (np. na Facebook)
- promo video (dod. płatne)
- oferta reklamowa (dod. płatne)
- zarządzanie web (hosting, domena, administracja) (dod. płatne)